Kedves Végzős Osztályom!
Hiszem azt, hogy a fejünkben lévő tudás mellett - minden vizsgahelyzetben- fontos az is, hogy milyen lelki- és idegállapotban vagyunk. Szeretnék ezzel a videóval hozzájárulni a jó stresszhez, amely hatására a hegyeket is elhordjátok! Mutassátok meg érettségin, amit tudtok!
Kívánom mindenkinek, hogy valósítsa meg álmait!
Győri Éva tanárnő
04. 27-30.
Kedves 12. B osztály!
Hát, itt tartunk. A héten életetek utolsó magyarórái következnek. Szeretnék még veletek ismételni, rendszerezni, az érettségi feladattípusairól (sokadjára) beszélni.
Feladatok a véghajrában:
- Szövegértést gyakorolni
- Átnézni az egy mű elemzésének, összehasonlításnak a szempontjait
- Átlapozni a tankönyveket, szöveggyűjteményeket, vagy Zanza videókat nézni
- Szerzők elhelyezése térben, időben
- Stílusirányzatok hatása, kortársak
- A legfontosabb alkotók pályaképe, műveik felelevenítése
Senki se ijedjen meg, ha úgy érzi: nem tud semmit! Ez ilyenkor teljesen természetes! :)
Hétfőn (04. 06.) 10 óra 55-kor, kedden 12 óra 45 perckor, csütörtökön 10 órakor online órára várlak benneteket a teamsen!
Csütörtökön szeretnék elbúcsúzni tőletek, persze nem örökre! De így, osztálykeretben, ez az utolsó óránk...
04. 20-24.
Kedves 12. B osztály!
A továbbiakban kizárólag az írásbeli érettségi feladattípusait gyakoroljuk, illetve lehetőség lesz jegyet szerezni, a minél jobb év végi jegy eléréséhez.
Hétfőn (04. 06.) 10 óra 55-kor, kedden 12 óra 45 perckor, csütörtökön 10 órakor online órára várlak benneteket a teamsen!
A hét tananyagai, feladatai
1. Olvassátok el Kosztolányi Dezső Homérosz című novelláját!
https://mek.oszk.hu/00700/00743/00743.htm#9
Feladat: Értelmezzétek a novellát! Milyen intertextuális kapcsolatokat rejt a mű, milyen előzetes tudásra van szükség az alkotás értelmezéséhez? Milyen a narrátor szerepe? Milyen a hangvétele, beszédmódja, nyelvezete a novellának?
Hogyan lehetne a fogalmazást elkezdeni, bevezetni, lezárni?
A hétfői órára írjatok vázlatot, ezt fogjuk megbeszélni!
2. Összehasonlító elemzés:
A huszadik század egyik alapvető életérzése az egyén fenyegetettsége, kiszolgáltatottsága. Hasonlítsa össze a két idézett költeményt! Miként jelentkezik ez az érzés Kosztolányi Dezső és József Attila alkotásában? Értelmezésében figyeljen a hasonló és az eltérő motívumokra! Térjen ki a beszédmód sajátosságaira, a megjelenítés költői-művészi eszközeire! Kosztolányi Dezső: Beírtak engem mindenféle Könyvbe (1921) József Attila: Levegőt! (1935)
Csütörtökre ehhez a feladathoz kérek vázlatot.
Jó munkát kívánok!
04. 06-04.08.
Kedves 12. B osztály!
Hétfőn (04. 06.) 10 óra 55-kor online órára várlak benneteket a teamsen!
Téma: Az eddig tanult ismeretek mélyítése, megbeszélése, egy mű értelmezésének gyakorlása
A hét tananyagai, feladatai
Irodalom
Szabó Magda: Abigél
A film megtekintése
https://ok.ru/video/288333302424
04.15-17.
Kedves 12. B osztály!
04.16-án, csütörtökön 10 órakor élő órára várlak benneteket a teamsen!
Téma: Lírai művek értelmezése (gyakorlás)
Előzetes feladatok: A tavaszi szünet előtt kiadottak. Tanuljatok, nézzétek a filmeket, írjátok meg a kérvényt!
04. 06-04.08.
Kedves 12. B osztály!
Hétfőn (04. 06.) 10 óra 55-kor online órára várlak benneteket a teamsen!
Téma: Az eddig tanult ismeretek mélyítése, megbeszélése, egy mű értelmezésének gyakorlása
A hét tananyagai, feladatai
Irodalom
Szabó Magda: Abigél
A film megtekintése
https://ok.ru/video/288333302424
Nyelvtan
Az érvelés beszédhelyzete és eszközei tétel (küldöm Rebekával)
Gyakorlati írásbeliség: Írj kérvényt az iskola igazgatójának, amelyben segítséget kérsz egy iskolai színjátszókör alapításához! (Terjedelem: 120-200 szó)
Beküldési határidő: 04. 20. Értékelni fogom!
A tavaszi szünetre kellemes pihenést kívánok, vigyázzatok magatokra!
03. 30-04.03.
Kedves 12.B osztály!
Hétfőn (03. 30.) 10 óra 55 perckor online órára várlak benneteket a teamsen!
Téma: A múlt héten átvett 2 irodalom, 2 nyelvtan érettségi témakör mélyítése, feleletek önkéntes alapon, "átbeszéljük", rossz jegyet senkinek nem adok!
A hét tananyagai, feladatai
Irodalom
Film-összehasonlítás: Franco Zefirelli, Baz Luhrmann: Rómeó és Júlia
- A két film megtekintése:
- https://videa.hu/videok/film-animacio/romeo-es-julia-1968-franco-zeffirelli-QTsb2724R8SMvdoF
- https://stay-my-baby.blogspot.com/2018/08/romeo-es-julia-teljes-film-videa-1996.html
- Elemzést majd küldök Rebekán keresztül wordben!
Nyelvtan
Szövegtípusok és szövegfajták
- Küldöm wordben, tanulni
Jó munkát kívánok, vigyázzatok magatokra!
03. 23-27.
Kedves 12.B osztály!
Hétfőn (03. 23.) 9 órakor online órára várlak benneteket a classroomon!
Téma: A Vörösmarty érettségi témakör, az összehasonlító elemzéssel kapcsolatos problémák megbeszélése
A hét tananyagai, feladatai
Irodalom
Kányádi Sándor költészete
- Elolvasni, kijegyzetelni a tk. 154. oldalát
- Elolvasni a szgy.-ben a verseket (351-359.)
- Észrevételeket írni a Fától fáig c. vershez (min. 12 db)
Katona József: Bánk bán
- Küldök egy tételkidolgozást Rebeka által, azt tanulni
-
https://zanza.tv/irodalom/romantika/magyar-romantika-es-magyar-nyelvu-szinjatszas-kezdetei
- https://zanza.tv/irodalom/romantika/katona-jozsef-bank-banja
Nyelvtan
A szöveg szerkezete, jelentése
- Küldöm wordben, tanulni
Jó munkát kívánok, vigyázzatok magatokra!
Kedves 12. B osztály!
Hááát... Nem így terveztük, de alapelvem, hogy amin nem tudunk változtatni ne siránkozzunk, hanem hozzuk ki a legjobbat az adott helyzetből.
Küldöm tehát a hétre tervezett teendőket:
Irodalom
Vörösmarty Mihály pályakép, a szabadságharc utáni rapszódiák (tétel)
- https://prezi.com/kk8ahsmylelj/vorosmarty-mihaly-elete/
- https://zanza.tv/irodalom/romantika/vorosmarty-mihaly-eletmuve
- A tételről egy word dokumentumot küldök Rebekának, azt megtanulni
Pilinszky János költészete
- Elolvasni a verseket, majd jegyzetelni a tk. anyagát tk. 124-125.
- https://zanza.tv/irodalom/kesomodernseg/pilinszky-vilaglatasa
Fogalmazások:
- Remélem, már mindenkinek kész van a novellaelemzés, akinek még nincs, pótolja! (Bodor Ádám: Beavatás egy szakmába)
- Új fogalmazásnak a következőt gondoltam: Összehasonlító elemzés: A lágerélmény, kiszolgáltatottság ábrázolása Radnóti Miklós: Erőltetett menet és Pilinszky János: Harbach 1944 című költeményei alapján Próbáljátok meg önállóan megírni! Lehet hozzá háttéranyagot gyűjteni, sőt kell is, hiszen a feladat egyik célja az ismeretbővítés, de ne másoljatok le teljes mondatokat, tessék önállóan fogalmazni!Határidő: jövő hétfő, arra ötleteket várok, milyen formában írjátok meg! Ha kézírásos, és lefotózzátok, át lehet alakítani úgy, hogy javítható legyen? Vagy wordben?
Nyelvtan
A képszerűség eszközei (a múlt órán odaadtam lapon)
Jó munkát kívánok! Akinek kérdése van, keressen, kérdezzen! Ügyesek vagytok, most már csak önfegyelem kérdése, hogy mindenki kitartson és komolyan készüljön otthon is! Az irodalom és nyelvtan tételt tessék felmondani felelet formájában anyukátoknak, a kutyának, macskának,...! :)
Gy. Éva tanárnő